Příjezd ke startu a trasy pro hendikepované

Jako místo startu je možno zvolit jedno ze dvou míst: Lupěné železniční skanzen, nebo Zábřeh železniční nádraží. Můžete využít elektronickou přihlášku, do které své místo startu vyznačíte a do poznámky uvedete čas příjezdu.

Místo startu: Lupěné železniční skanzen 

 Příjezd k místu startu  

Autem nebo na kole: Přijedeme do Lupěného od Zábřehu, hned na začátku odbočíme za mostem přes Moravskou Sázavu doprava po asfaltové silničce k železničnímu skanzenu. Parkovat lze na pravé straně silničky.

Osobním vlakem: Ze Zábřehu jednu zastávku směr Česká Třebová (zastávka Lupěné). Od České Třebové první zastávka za Tatenicí. Na  start je to asi půl km pěšky: dole pod zastávkou zahneme vlevo pod trať, přejdeme most přes Moravskou Sázavu, hned za mostem přes řeku odbočíme doprava podél (proti toku) řeky, po asfaltové silničce k železničnímu skanzenu.

Popis trasy a mapka

Při startu u železničního skanzenu je možnost si zvolit délku trasy od 1 do 10 km podle vlastního uvážení – na trase se účastníci mohou kdykoliv otočit a navrátit se stejnou cestou do cíle opět u skanzenu. Při otáčce až v Hoštejně bude trasa měřit 5 + 5 km. Tato hlavní trasa běží krásným údolím Moravské Sázavy po bývalém tělese dráhy; je popsána na mapce. Povrch tvoří hladký asfalt, převýšení je minimální. Trasa – viz mapka níže – vede od železničního skanzenu v Lupěném po cyklostezce 6232 směrem na Hoštejn. Jediná krátká odchylka od 6232 je tato: po cca 2,5 km, ihned po jediném krátkém klesání, pokračovat nikoliv rovně (rovně je vyznačena 6232), ale doprava pod železniční trať. Dále již nelze zabloudit. Cyklostezka je na mapce vyznačena fialově.

          

 

Místo startu: Zábřeh železniční nádraží

Popis trasy a mapka

Při startu ze zábřežského nádraží jdeme 4,5 km k železničnímu skanzenu. S nádražím za zády se dáme vlevo přes autobusové zastávky cca 200 m k hlavní silnici (ještě předtím přejdeme přes odbočku směřující doleva do kopce). Na hlavní silnici ihned za mostem přes Moravskou Sázavu zahneme vlevo do aleje a pokračujeme podél řeky. Řeku budeme mít až na začátek Lupěného stále po své levé straně. Pokračujeme parkem, na konci parku je novogotický kostel, ten zůstane po naší pravici. Na dohled od kostela uvidíme rozcestí před osamělým domkem (hospůdka Pod hrází), těsně před ním zvolíme cestu doleva (lávku vlevo přes řeku ignorujeme!), podejdeme železniční most a pokračujeme stále rovně nejprve podél zahrádek, později volným terénem, kde po chvíli půjdeme podél železniční tratě rovně až k rozcestí před zahrádkářskou kolonií. Tam zvolíme cestu vlevo, ta nás zavede k jezu, kolem vodohospodářské stavby a závory za ní. Závoru obejdeme, pokračujeme po cestě dále opět podél železnice až na začátek Lupěného. Tam se po silnici  dáme vlevo, asi po 50 m je most přes řeku, hned za ním zahneme vpravo po asfaltce podél řeky až k železničnímu skanzenu. Popis se neopírá o turistické značky. Povrch tvoří asfalt, panely, polní cesta, při vydatnějším dešti kaluže, cesta není vhodná pro vozíčkáře – v jednom místě je závora a přílišné zúžení s menším výškovým stupněm. Převýšení trasy je nepatrné.

 

  

 

 

 

 

 

 

Služby pro účastníky

WC pro hendikepované u železničního skanzenu, kiosek s občerstvením a běžným WC zhruba 2 km od startu u skanzenu. Měření tělesných hodnot pracovníky VZP, opékání uzenin, kvíz, prodej koláčků SONS Šumperk, ukázky cvičení a soutěže pro hendikepované.